TALLER DE METEOROLOGIA

                                    L'ATMOSFERA

 

1. Jo crec que l'espelma s'apagarà per falta d'oxigen.

2. Jo crec que l'aigua entrara a l'ampolla.

3. Jo crec que la bola de paper entrarà a l'ampolla, però com es una cosa molt obvia passarà alguna cosa que nosaltes no esperarem.

1. L'espelma es va apagar i després l'aigua va entrar dins del got.

2. L'aigua no va entrar a l'ampolla.

3. La bola de paper no va entrar, però quan el Rodri i el Nollver van sortir ho van poder posar dins de l'ampolla.


1. L'espelma es va apagar per falta d'oxigen i l'aigua es va posar al lloc on hi havia estat l'oxigen.

2. L'aigua no va entrar dins de l'ampolla perquè hi havia un embut enganxat amb plastilina a l'ampolla, i així l'aire no podia sortir, llavors tota l'ampolla estava plena d'aire i per això l'aihua no podia entar. Però quan el Cesc va fer un forat a la plastilina perquè sortís l'aire i així l'aigua va poder entrar a l'ampolla.

3. La bola no podia entrar a l'ampolla perquè tota l'ampolla estava plena d'aire, llavors la bola no podia entrar perquè no hi havia espai. El Rodri i el Nollver van poder posar-la dins perquè va poder sortir una pica d'aire i així la bola va poder entrar. 


L'ACCIÓ SOLAR


1. Jo crec que el clima es distint perquè la Terra està inclinada.

2. Jo crec que el paper es cremarà, perquè la llum anirà des del CD fins al paper i el paper es cremarà.

3. Jo crec que els globus petaran, però el globus negre tardarà menys en petar i el globus blanc tardarà més en petar, perquè el color negre atrau més la calor. 
                                                                                           

1. El clima és diferent.

2. En el paper es va crear un arc de Sant Martí.

3. El globus negre va metar i el globus blanc no.

                                                                                         

1. El clima és diferent perquè els Pols estan més lluny, llavors triga més a arribar.

2. En el paper es va crear un arc de Sant Martí perquè la llum es distorsionava.

3. El globus negre va metar perquè té menys abedo i el globus blanc té més abedo, el negre atreu més la calor.



L'OBSERVATORI METEOROLÒGIC

PLUVIÒMETRE



ANEMÒMETRE


HIGRÒMETRE




PENELL




HELIÒGRAF




TERMÒMETRE




BARÒMETRE


PRESSIÓ ATMOSFÈRICA

                                                                                           

1. Jo crec que l'ou entrarà dins del gerro.

2. Jo crec que l'aigua caurà.

3. Jo crec que les dues llaunes es mouran.


                                                                                             

1. L'ou va entrar dins del gerro.

2. L'aigua no va caure, però després l'aigua va caure.

3. Les llaunes es van ajuntar.

                                                                                             

1. L'ou va entrar dins perquè hi havien diferentes pressions, i l'aire de fora del gerro espitjava a l'ou. 

2. L'aigua no va caure perquè hi havien diferentes pressions a fora del got i dins del got, i quan l'aigua va caure va ser perquè el Cesc va deixar un forat petit.

3. Les llaunes es van ajuntar perquè quan el Cesc va bufar en mig de les llaunes va treure l'aire que hi havia. Jo vaig posar que les llaunes es separaven però a classe vaig dir que s'ajuntarien perquè no sé qui va dir que quan soplava, l'aire que hi havia dins sortia. 

                                                           VENT

El Cesc ens va dir que teniem que fer un experiment a casa que anava de que teniem que buidar una ampolla i fer-li un forat i després tapar-ho amb zel i després posar-ho en el congelador sense la tapa durant 1 hora i després treure-ho del congelador i ràpidament posar-li la tapa i després esperar durant 1 hora més. Quan ja hagi passat 1 hora ens mullen els llavis amb saliva i ens apropem al forat de l'ampolla i llevem el zel i tenim que veure que passa i escriure-ho.
                                            
                                                                               
   
1. Jo crec que quan llevi el zel ( com tindré els llavis humits ) sentiré un vent fred.  
   
2. Jo crec que els globus petaràn.

3. Jo crec que la N i la S giren contraris, és a dir la N va d'una banda i la S va d'altra banda.

4. Jo crec que l'espelma es mou perquè les dues espelmes petites de dins fan aire.

                                                                                 

1. Quan vaig treure el zel va sortir aire, però amb força per dir-ho així..

2. Els globus van sortir volant.

3. La N anava cap un sentit i la S anava al sentit contrari.

4. Per el forat d'adalt de la caixa sortia l'aire i per el forat d'abaix de la caixa entrava l'aire.

                                                                                

1. Va sortir aire perquè a dins hi havien molècules i quan vaig treure el zel van sortir totes per l'únic forat que hi havia.

2. Els globus van sortir volant perquè hi havien diferents pressions.

3. El Nord i el Sud giren diferents perquè no són el mateix per la forma de la Terra.

4.Va passar això perquè les molècules de l'aire quan estan calentes tenen la tendència a pujar perquè pesen menys, i per això quan va posar l'espelma al costat del forat de baix de la caixa el foc de l'espelma va entrar i quan va posar el foc a dalt el foc va sortir perquè l'aire calent està a dalt i surt pel forat.


TEMPERATURA

                                                                                           

1. Jo cre que el globus petarà i caurà tota l'aigua.

2. Jo crec que la llauna es cremarà i quan arribi a l'aigua s'apagarà.

3. Jo crec que l'espiral girarà.



                                                                                             

1. El globus amb aigua no va petar, però el globus amb aire si va petar.

2. La llauna es va moure i es va aixecar una mica i va entrar aire.

3. L'espiral va girar.


                                                                                            

1. El globus amb aigua no va petar perquè l'aigua li costa agafar i desprendre la calor.

2. La llauna es va moure perquè les molècules que hi havien dins es van exitar i van tenir tanta força per aixecar la llauna però quan es va aixecar ràpidament va sortir l'aire calent i va entrar l'aire fred.

3. L'espiral va girar perquè l'aire calent té tendència a pujar i quan va pujar va fer girar l'espiral.



PRECIPITACIONS 

El Cesc ens va dir que teniem que buscar un experiment per fer ploure a casa. Jo he trobat un experiment i per fer-lo necessitem aquestes materials:
- Un got amb aigua calenta
- Un flascó de qualsevol grandària
- Un plat de vidre amb gels


COM EM VA SORTIR?:

Vaig utilitzar aquests materials:

L'aigua calenta

El gel

Un plat

Un flascó

 I el procés:

HUMITAT

                         
                                                                                          
                                      
1. Jo crec que el gel que està dins de la llauna es conservarà fred i pel colorant es posarà blau. I la llauna estarà freda, i com que el Cesc va posar colorant, penso que passarà alguna cosa i ho veurem bé pel colorant, a part en classe va dir alguna cosa de que ens fixem en el color de la llauna ( si la meva ment no em falla ).

2. Jo crec que la pinya creixerà.

                                                                                        

1. El gel es va posar de color blau, i la llauna estava plena de gotes d'aigua.

2. La pinya es va tancar.


                                                                                       

1. La llauna estava plena de gotes d'aigua perquè al voltant de la llauna hi havia vapor d'aigua i quan el vapor d'aigua va tocar la llauna freda i es va condensar ( de gas a líquid ).

2. La pinya es va tancar perquè vol protegir els pinyons i es tanca o s'obre depenent de la temperatura.



NÚVOLS

                                                                                        
1. Jo crec que l'ampolla explotarà.

                                                                                       

1. Dins de l'ampolla es va crear un núvol.

                                                                                     

1. Es va crear un núvol perquè quan el Cesc estava amb l'inflador les molècules que hi havien dins tenien una temperatura alta i quan el Cesc va treure el tap les molècules es van refredar ( va baixar la temperatura ).

Comentarios

  1. força bé però mira com has escrit aigua en el segon experiment......

    ResponderEliminar
  2. l'aire trepitjava l'ou???? amb quins peus????????? jejejeje

    ResponderEliminar
  3. hi algunes explicacions que poden ser més completes com l'experiment de l'ampolla.....

    ResponderEliminar
  4. doncs anima't a fer aquest experiment de la pluja

    ResponderEliminar
  5. saps editar video? podries haver posat alguna frase del que estava passant o fer-ne el comentari en veu . La música m'ha agradat ;)

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

❤ LA DESPEDIDA ABANS DE 2N D'ESO ❤